Tahsilat Makbuzu Nedir?

Nüshalı olarak düzenlenen, karüç taraf için parayı ödediğini kanıtlayan belgeye tahsilat makbuzu denir. Tahsilat makbuzunun aslı parayı ödeyen firmaya verilir, suret işletmenizde kalır. Ödemeler, banka, kredi kartı ve diğer yollardan yapılmayıp elden nakit veya çek ile yapılmış ise, ödemeyi yapan firmaya bu ödemeyi belgeleyen bir tahsilat makbuzu düzenlenir.

Tahsilat makbuzunda Hangi Bilgler Bulunmalıdır?

a. Makbuzu düzenleyenin adı soyadı, ünvanı,
b. Makbuzun düzenleme tarihi,
c. Parayı yatıranın adı soyadı,
d. Yatırılan para tutarı (rakam ve yazı ile),
e. Yatırılan çek ise çekin ait olduğu banka ve çek numarası,
f. Parayı alanın adı, soyadı ve imzası yer alması gerekir.

Tahsilat makbuzu, kullanım miktarı ve şekline bağlı olarak sürekli form veya ofset baskı cilt olarak yapılabilir. Ödemeler genellikle nakit ve kendi iş yerinizden yapılıyorsa, tahsilat makbuzunun sürekli form olarak düzenlenmesi daha doğrudur. Bu sayede hem zamandan tasarruf edip hem de yapılan ödemeleri bilgisayarınızın muhasebe programına anında kayıt edebilirsiniz.

Tahsilatlarınızı siz karşı tarafın işyerine giderek yapıyorsanız, tahsilat makbuzunun cilt olarak düzenlenmesi daha doğru olur. Bu durumda tahsilat makbuzunun aslını müşterinize veren personeliniz, geri geldiğinde, tahsilat makbuzunun bir örneğini bilgisayarınza kaydedebilir, ya da klasörleyebilir.

Sürekli form olmayıp ofset olarak basılan tahsilat makbuzları, tel cilt veya tutkal cilt olarak basılabilir. Tel cilt yapıldığında makbuzların nüshaları ciltte kalır. Tutkal cilt yapıldığında, size kalan nüshaları klasörleyebilirsiniz.

Önceki Sayfaya Dön